ᐉ Реновирани лаптопи: Умният избор - hop.bg / епизо | Hop.bg
en

Реновирани лаптопи: Умният избор - hop.bg / епизод 5/.

20.09.2024    3 Харесвания 1046

 

Реновирани лаптопи: Умният избор 

 

Значи гаранцата е 6 месеца, говорим конкретно за лаптопи и за компютри, като цяло плаща абсолютно всичко без софтуера. Не продаваме само цифри, а продаваме работеща техника, която може да се държи адекватно, не да има 150 гигабайта рампък, да има 64 гигабайта SSD и да не може да излиза до саните съобщ че те жертва, пиратите,

престъпники и т.н. Чакате по другата преди. Фонетика като цяло се наложи като стандарт. Никой не ползва BDS. Да, много рядко се ползва вече BDS, но ползват се.
Позват се от хората, които са ходили на курса в машинопис преди някакъв период от време. Много помалък е рисък смяната на батерията на лапто, по-долу колкото на телефона. Да, да, да.
Скоро имах клиент, който беше изключително доволен от лаптоп, който ми скара 5 часа. Здравейте! Здравейте! Здравейте! В днешния подкаст сме се събрали, аз, Бодищ и Иво Митрев,
колегата, който е менеджер на производството в нашия реновационен център, Ивелин Недев и търговец с най-дългогодишен опит. Който не ме познава съм Николай.
Да, Николай Недялков, най-разпознаваемото лице във фирмата. Като днешния подкаст ще е малко по-различен, съответно какво означава това. Снимаме в нашия реновационен център. На заден фон може да видите колегите, които си работят.
И ние ще предаваме днешния ден от тук. Темата е малко по-интересна. Тя е продиктована от вашите въпроси. Лоша реч е това. Много често ние имаме въпроси за лаптопите ни. Къде са, какво са, защо са. Тук ще постараваме да направим така, че да
отговорим по разбираем за вас начин, като ще ни помагат никой. Най-често той е на фронтлайна и се сблъсква с тези неща. да обърнем внимание в днешния подкаст.
Това са най-често срещаните проблеми когато се връща нещо за сервис. Защо се връща. Какво е довело до това нещо и как да го избегне за бъдеще.
Така че това са доста интересни неща. Пак казвам първата част е въпроси от вас които много често срещаме в различните форми на комуникация към нас. Да и с практиката. Практиката. Добре. В практиката. В практиката. Добре, почнем с нещо. Най-често тук е малко въпрос, близък и до телефоните, колко му държи батерията на този лаптоп.
Може ли после нещо да се направи, ако излезе проблем с нея? Ами нямам един минимум за работата с батерията, тя е един час. От там нататък, ако има някакъв проблем, гаранционният срок, тя са подменени или се рециклира.
Гаранционният срок на батерията е 6 месеца, колкото даже на новите компютри се дава. Много често има лаптопи, които при продажбата и показване на клиента, демонстрация и т.н. държат по 2-3 часа по време на батерия.
Даже и това клиенти са го казвали. Скоро имах клиент, който беше изключително доволен от лаптоп, който му изкара 5 часа. Нормална работа, разбира се. Ако играете игри или някакви такива неща не стават по различни.
Нали се сега определено. Извинявам. Спешна помощ. Оперативки. И работи. Да, но тук точно така като важно е да някои критерии има. Но минимум е един час.
Минимум един час като не можем да сравняваме един 13-инчов лаптоп с малък дисплей с ниско Да, ниско енергиен процесор. Да го сравниме с производството на един Workstation с 17-ка, с големият процесор, с рънта и да рендиш на него. Няма много сравнения.
Няма да издържи батерията колкото са у него. Но това не е проблем. В смисъл батериите се рециклиране на батерии при нас.
Затова можем при нужда да откликне много бързо в рамките на един два дена батерията се върши. Издържа дори повече от нова и нова оригинална.
Оригиналните най-често те идват там. Това е важно нещо защото трябва клиентите ни да знаят че имат на какво да разчитат и ще бъдат отслужени. Да, както при телефоните, така извинявам, че те прекъснах, както при телефоните, така и при лаптопите, това е много важен въпрос за клиентите и много се притесняват.
Работи ли той на батерия, самия компютър, но практиката показва, че те не ги изключат от зарядните, така че голяма част от хората така работят. Да, тук...
Което първо не се от тази тема с батериите на лаптопите, но малко като при телефоните подръжката и обгрижването на такава батерия, ако не се прави както трябва, живота ѝ намалява.
Съкръщава се много, да. Да кажем, че тук е малко по-достъпно чисто и като подмяна, и като намиране на решение, отколкото при телефоните рискуват да са доста по-малко.
Много по-малък е рисъкът за смената на батерията на лаптопа, отколкото на телефона. Да, да, да. Добре, съм си записал такива въпроси, както казах, извадени от различните платформи. Идва ли с оригинално зарядно лапто?
Ами да, в повечето случаи 99,9% са оригинални зарядните на лаптопите, са точно негови, която изисква 230W за хранене да се даде с 130W.
То зависи от бранда. Доли не е функционално. Няма да функционира лаптопа, защото, давам пример с Dell, ако изискването на машината е зарядното да бъде 130W, то ще бие грешки, няма да работи както трябва.
Да, ще изключи видеокарта са недолу. Да, да му ограничи производителността. Има пък и други брандове, които въобще не тръгват с... имат самите зарядни, имат опознавания и ако е под минимума на производител, въобще машината не запала, не тръгва.
Бе, тия нещо... Зарядните? Да. В принципе е възможно да има лаптоп, който не е с оригинално зарядно, но дори и това, което сме изпратили с него, той е естествено работещо и отговаря на всички критерии за крайно клиентски.
Да, има една фирма, сега няма да споменаваме, която прави на HP зарядните, които са с етикет HP, сертифицирани от HP, в същото време прави пак с сертификат на HP, но никъде на зарядното не пише, че е за HP, но си е лицензирано и сертифицирано.
Малкото от частите за БНВ. Да. Има ли гаранция? Това е нещо, което много хора частно питат. Много чест въпрос е, който участва главно в самата сделка с клиента и покупката му на данен артикул. По принцип гаранцията е много важна част в...
Във всяко едно нещо мога да разкажа, да, каква е гаранцията при нас. Гаранцията е 6 месеца, говорим ли конкретно за лаптопи и за компютри. Тя обхваща абсолютно всичко без софтуер.
Всякакъв дефект, който не е причинен механично, като щупване, заливане от страна на клиента, обхваща изгоряла RAM, спрял хард диск или SSD д батерия всяка сега един депект който може да бъде причинен.
Точно така другото което е много важно при тях при гаранцията като цяло че се старавам гаранционния срок който обслужваме клиентите ни да не е законни от 30 дена максимално бързо.
Имали сме така в практиката доща случаи които буквално на следващия ден се издава нали. Тук е важно да утверждаме, че ти си в племенски магазини, обажда се имаш проблеми, веднага отреагираме и ти го връщаме още в същия ден. Точно, там има бързо настоятелство. Транспортно горе-долу в рамките на седмица, мисля, че колегите се справят.
В повечето случаи, когато нещата не са... Да, отреагираме наистина доста адойто не може да бъде отстранен в техниката, опцията е правото да бъде подменена на клиента поради договорките.
Дали са с по-скъпа, с същия клас, същия компютър. Или да се върна парите. Или да се възстановя сумата, да. Добре. Тук смятам, че е добре да кажем, че ние предлагаме и допълнителна гаранция.
Ако някой пожелава, може да си закупи допълнителна гарантия от 6 месеца, 12, 2-3 години. Добре, ами това е важно, защото много от хората смятат, че ние продаваме техника, която едва ли не утре, ако и стане нещо, край.
Ами да, тя практиката е в България такава. Скоро се сблъсках с голема дверига магазини за техника, бяла и черна техника в България. Изгоряваме телевизора. Интересно е, 28 дена ми го държаха. Буквално си чаках края на гаранционния срок,
който при нас това не допусти. Особено за компютър, лаптоп, телефон, нещо, което го ползваш. Няма как. И както всички хора в момента са бързани с това нещо. Това е нещо, което си целим живота. Абсолютно.
Това е важно нещо да съсигурим хората, че ще можем да им помогнем възможно най-бързо. Ти споменава за софтуер. Така, да. Windows. Софтуерът не се обвързва гаранционно.
Към компютрите, които предлагаме, може да се вземе и да се закупи като пакет, така нареченият Refurbished Windows, което идва изключително под пазарната цена на
OEM-а, което дава голямо прединство. Първо всички апдейти си вървят както трябва. Антивирусата програма работи безотказно на... Говорим Defender, да. Defender, да, на Windows, която бих казал, че може би е най-добрата.
Както споменах, апдейтите не излизат до станите съвщенеците, жертва, пиратите, престъпники и т.н. Чаката по трюкто преди. Да. И цената, както споменах, е изключително атрактивна.
Цената на лицензиран софтър, който може да бъде закупен заедно с наш продукт. Да като на цената на която ще го инсталира гаража, който е или байван от първият аж.
И утре ако стане нещо чек не знам прайса. Така че е наистина страхотна опция, която така доста хора се възползват от нея. Ими да това всъщност е и доста голям плюс за бизнеса защото те по този начин
разчитат че утре ако дойдат на проверка всичко им е легално. Точно така и когато се поръча лаптопа в случая с лицензиран Windows ние го издаваме инсталиран инсталиран
подготвен с всички апдейти които са необходими за всички драйвъри всички драйвъри което случава че клиентът от там датка започва да си качва в програмите и да работи с него. Тук ще засегнем тая тема в следващата част за проблемите, с които мисля, вършат опит-опит за драйвъри.
Ама да, малко по-късно и тя е интересна и е доста често срещан проблем. Много често. Ами как, политиката за връщане или замяна? Ами... Каква е политиката? Да. Ами, каква е политиката? При поръчка онлайн законовия срок за връщане или замяна е 14 дни.
Колко си е законно? Колко си е законно? Да, това си е в закона на Комисията за защита на потребителите. А имаме такава практика в обектите ни, че продукт, закупен от нас може да се замени или да се върне до 3 дни.
Това мисля, че в закона го няма. Това го няма в закона, но това са наша политика като продукта трябва в състоянието което е издаден с всички предизвращи документи фактури гаранциални карти.
Не завърна се 3D на. Да е тук какво стана. Можах да го затворя обратно. Минал камион през него. Да точно така случва се. Да и общо за тук може да кажем че изглежда ние спазваме 14 дневния законно срок който е за онлайн покупките, да, в закона за онлайн покупките, а пък за офлайн ние правим реверанс към нашите потребители и добавяме и ни 3 дена, ако нещо им от нас три дена човека корище може да го да си го върне което по принцип нали го няма в закона както ти казал.
Ето ка има един въпрос който е доста интересен и доста често се срещат въпроси по него. Това е защо клавиатурата не е на български и няма българските буки. Ами няма български да изиначита къъсва и вели, може... Нека го ви кажа, дай аз да кажа една обща като да. Да, клавиатурите по принцип не са, нямат кирилица, понеже самите машини бизнес клас, които споменяхме, да заговорим за лаптопите, те просто не са произведени за нашия пазар.
Те са произведени за пазара, за държавата, в която са внесени. Който е по-добрия вариант. Да, който е по-добрия вариант при всички положения. Всички знаем защо. Следователно клавиатурата си е тяхната си клавиатура, било то скандинавска, било то европейска или английска.
Тя разликата е много малка с два символа, три. Които даже не са в основните, са там покрай запетайки. Той като е инсталиран с Windows, тези символи работят с...
На данната клавиатура не е проблем. Няма никакъв проблем с използването на друга клавиатура. Имаме такива принужа, давам безплатни лепенки нали някой, ако искат да си лепи нещо. И става много бърза кирилизиране.
Ние имаме и други опции, смяна на клавиатура, описване на клавиатура, но 99% от хората не желават нещо такова, защото... Да, защото фунетика като цяло се наложи като стандарт.
Никой не ползва бдс. Да много рядко се ползва вече бдс. Но ползват се от хората които са ходили на курсове в машинопис преди някакъв период от време.
Да. Ние засегнахме лицензирането на лаптопите но не засегнахме и това дали те са готови за работа в момента като се купи. Има ли някаква операционна система няма ли. Има тестов Windows,
който показва на клиента, че самия компютър работи, но той няма нищо, нито драйвери, абсолютно гол. Идеята там е просто да покажем на клиентите, че този лаптоп работи,
защото има и опцията да си го купат, днес абсолютно никаква операционна система и стоят и го гледат като камък, защото те единствено могат да видят черене камък. Много често се случва, когато клиент си закупи компьютър който не желая стелирането на операционна система.
Това тук ще се има въпрос с драйверите. И да просто го взима и почва да работи с него което е много неправилно защото първо никакви апдейти не са минали на Windows. Абсолютно никакви драйвери не са качени и след някакъв кратък период от време идва и казва не ми работи мишката или тъча на звука.а или звука, микрофон,
веб камера, HDMI или там какво нищо не работи, което се дължи на точно това, че не са качени драйвери, не са инсталирани правилните неща. И затова с тази опция с лицензиране Windows и издаването на компютъра от
наша страна просто гарантираме, че се могат да се отклонят. Финансово не е някакво невероятно оскъпяване. Така или иначе това оскъпяване далиали ще е при нас или ще е от някои байван, какво казват и най-често използване, ще вземе такива пари, но при нас плюс е, че опрациона система е лицензирана с факту, които трябва да бъдат издадени и няма да се върне, както каза, с неработеща клавиатура, мишка, звук и да забие. Да, просто те спира да работят.
Приинсталирането е невероялен драйвер. Да. Добре. Така, ние поутвърлихме доста от въпросите, които съм записал. Може би най-лоши да споменим за техническите спецификации. с добре балансирани, спрямо процесор, рам, SSD или хард диск.
Работят си много добре, както казахме, бизнес модели, висок клас лаптопи. Идеята е, че ние не продаваме само цифри, а продаваме работеща техника,
която може да се държи адекватно, не да има 150 гигабайта рам, пък да има 64 гигабайта SSD и двоядрен процесор.
Но пък при опция винаги имаме опция да добавим RAM, да добавим по голямо. По желание от клиента да. Да според нуждите на клиента да може да се добави памет и по голям пространство на дисково. По голяма батерия не може да се сложи.
Чи съм имал въпроси нали. Може да се сложи огромна батерия. Няма както е направен така от производител с тази батерия. Няма както е направен така от производителство с тази батерия. Малко такава тема. Има и по малки батерии за моделите има и по големи но това са единични бройки.
Капацитета на някои модели на Lenovo на тинк серията го позволяват да може да с две батерии. Ако искате да се прехвърлиме в най-честите проблеми с които се сблъскват нашите клиенти. Ами добре, някакви няма ли да го бавим?
Да, там е доста, тук вече наистина има какво да се разпъла и да се разправя и да се разказва. Ами както споменахме, един от най-чешите проблеми е точно това с драйверите. Неправилно инсталиране драйвери следствие на незнание, примерно, на клиента и нежеланието за закупуване на операционна система.
Това е най-чешто, което се случва. Другото, коетото най-често се случва, поне, ако ето съм наблюдавал, много често дечица или не само деца, възрастни хора, когато работят с компютъра,
едат буквално върху него. Бисквитки, солети, там какво ли не, чашата с колата или бира или каквото консумират. Първо всичките тези трохи влизат в клавиатурата, която ще много катък период от време спира да работи.
Защото просто няма движение бутона надолу да контактира. Точно така. Съответно тези напитки също са много опасни. Много лесно може, когато някой така темпераментен геймър да се доса на нещо и да бъсни чашата отгоре.
Съответно да не спре клавиат който е Сергей Заднев, издва и казва човек погледни.
Маха клавиатурата, но маха с усилие, тя е залепнала кафява течност, кафе. Кафе. Клиента казва не, не, нищо не е заливано. Той седя в шкафа, то... На третия въпрос се разбрахме и той си призна всъщност, че е така, ами да, аз мислях, че няма да го забележите, как да не се забележи такова нещо. Спрява както е работил, така е спрявал.
Така е справил. След като е бил за лято. Да. Това са най-често срещаните проблеми. Друг често срещан проблем е когато сложат на клавиатурата мишката и решат да приберат лаптопа и затварят и това.
Да. Звучи малко несериозно, но е доста често срещано. Често срещано. Мишка не, но USB флажка, се забравят нещо и трябва матрицата. На първо вече обеда или другото си го сложат лаптопън до леглото, нали както са работили тази нощ.
Съответно сутринта, като извън и алармата при сколки го правят на лодка. Съответно пак трябва да са внимавни. Неправилното използване на самата машина същоно в легото си, завил си се с одеялцето, ставаш си лаптопа, всички го правим и го използваш.
Дали гледаш филми, дали гледаш YouTube, дали гледаш... Нещо друго. Да, самия вентилатор, който охлажда самия лаптоп, той засмуква финни власинки от самото одеялце, дрехи или такива, които летят в пространството във въздуха, с времето, може би време...
Да мисли, но да. Един-два месеца, ако го държиш така... Точно така, той задръства се, оттам пострада самото охлаждане на процесор на видеокарта, оттам следват други проблеми, почва да се изключва, рестартира и така нататък.
За това също... То защото бочва, защото охлаждането не смогва да държи градусите на миналните на процесора и той влиза в защитен режим и се изключва.
Хубавото е, че влиза в защитен режим и се изключва, така че но за да предотвратим този проблем, честа профилактика ние предлагаме... На 6 месеца да. Да, на 6 месеца съвсем леко издухване, обезпрашаване, смяна на термопласти.
Като цяло поддръжката е доста важна за нормалната работа на всяка една машина, защото това прегряване в дългият период не води до нищо хубаво. Аз със знати какво съм забелязал, много интересно, така не знам, клиентът много интересни неща прави, той като си вземе един компютър, кажем лаптоп, нали, защото от детеях повече наблягаме, той се мисли, че той е вечен, той не трябва да се поддържа,ой трябва да се купише кола от Германия да е докаращ но в нос да не сменяш масла ремъци ролки
филтри и да е кара цял живот. Точно така много така са държат с техниката. Нехайно така да се изразят обаче като си купят кола спазват срока за сервизни интервали на километри. Ето така по. СБМВ, вижте.
СБМВ, да. Малко продуктово позиционирам. Да, важно е това нещо, наистина да се обръща внимание и да ги носат в правилните интервали, за да може да запазят живота, възможно най-долу.
Точно така, когато усета, че лаптопът почва да гре и да прегрява, като го държи човек, е много по-топъл, отколкото преди, хубаво е да се направи една профилактика, какъв ще му се удължи и живота.
Времето, за което ще се раздели, ще е възможно най-кратко, в зависимост от локацията, до два-три дена. Ако е в Риневен, ако е до една седмица. Тоже така, но не трябва да се чака последния момент, когато той на ден му се изглъчва.
Погряване по 10 пъти, нали, колелетво стана после, изгоря. Записал съм си нещо, понеже преди няколко дена пак имахме, доста често ни се случват интересни неща, особено за ремонт и се връщат. Такива не бива и всички не истина. Преди около една седмица нашия сервизор ни каза, човек може да дойде за една секунда,
защото аз ли не мога да взема адекватно решение, не знам. Слизам и виждаме неработещо зарядно за лаптоп. Което неработещо зарядно за лаптоп е продажба на една седмица. Това да дефектира зарядно е такъв минимален шанс. Отиваме и клиентката е върнала зарядното с наяден от някакъв домашния любимец дали е котка дали е кучи са не сме влизали.
Да и прекъснат прекъснат плюсовия кабел и сега не можехме да вземем решение. Тя казва че въобще нищо не е станало с това зарядно. Както го е взела так така го е взела, работи му и заведне се спява.
Много често да се случва, нали. Не, тоя кучето ми не е... Ели, просто... Друг интересен проблем в този ред на мисли, като каза за сервизни и устраняване на ремонти, същото така имахме един лаптоп, който беше върнат гаранционно с...
Спрявай да пали. Интересното беше, значи разглобяване на лаптопа и какво да видим вътре? Насекомо. Няма да споменам това насекомо. Възможно ли е, ако насекомо влезе в лаптопа ви да причини някакви щети? Да, възможно е.
Веднага дава накъсо. Да, електропроводими са, както ние сме, така и те са и от там нататък ремонта става сложен. Това е от интересните случаи. Пак казвам, едно на милиона е като са зарядните, но в интересните случаи добавяме го в графата.
Да, добавяме го в графата. Преди две-три години имахме един компютър, дошъл от някъде, някакъв върстен ешел голям. В тази тематика трябваше да го евакуираме по най-бързия начин извън нашата сграда,
защото като го отворихме, излезнаха сигурно десетки такива насекома. Така че много зависи къде ги ползват хората, ползват ги по складове. Да, зависи от средата, много разно внимание трябва да се седим.
Трябва пак да се обръща вниманието от ползвател на техниката, защото и мишки съм намирал вътре. Дали бе? Е, да. Мишки, ама не такива. Не такива.
Вече нямаше котка, нали? Периферни устройства, истински. Чупане на матрица при направено отваряне, затваряне или премус. Това го споменахме. Да, не се колкото и странно да е наистина не се случват такива проблеми.
Не знам тук бърза не ли има какво се случва но да си затвориш някакъв предмет вътре в лаптопа и да очакваш че няма да бъде забелязан това нещо. Да очаква че никъде гаранционно няма да бъде подменено това нещо.
Да точно. че утре бутсите са изключително тънки като лаптопи и паците са много финни.

Предишна публикация Следваща публикация

Последни публикации

Последни публикации

Реновиран с леки следи от употреба
Реновиран с леки следи от употреба
Промоция
Лаптоп Apple MacBook Pro A1707 (2017) Silver

ЛаптопApple MacBook Pro A1707 (2017) Silver

  • Intel Core i7-7820HQ (8M, 2.90 GHz, до 3.90 GHz)
  • 16GB DDR3
  • 1TB SSD
  • AMD Radeon Pro 560 (128-bit, 4GB GDDR5)

1249.00 лв.

1099.00 лв.

Реновиран
Реновиран
Промоция
Лаптоп HP EliteBook 850 G7

ЛаптопHP EliteBook 850 G7

  • Intel Core i5-10210U (6M, 1.40 GHz, до 4.20 GHz)
  • 16GB DDR4
  • 256GB SSD
  • Intel UHD Graphics for 10th Gen Intel Processors

819.00 лв.

789.00 лв.

Реновиран
Реновиран
Промоция
Лаптоп Dell Latitude 5590

ЛаптопDell Latitude 5590

  • Intel Core i5-7300U (3M, 2.60 GHz, до 3.50 GHz)
  • 16GB DDR4
  • 256GB SSD
  • Intel HD Graphics 620

569.00 лв.

539.00 лв.

Реновиран
Реновиран
3 варианта
Промоция
Лаптоп Dell Latitude 5510

ЛаптопDell Latitude 5510

  • Intel Core i5-10210U (6M, 1.60 GHz, до 4.20 GHz)
  • 16GB DDR4
  • 512GB SSD
  • Intel UHD Graphics for 10th Gen Intel Processors

819.00 лв.

769.00 лв.

Реновиран
Реновиран
2 варианта
Промоция
Лаптоп Apple MacBook Pro A2485 (2021) Space Gray

ЛаптопApple MacBook Pro A2485 (2021) Space Gray

  • Apple M1 Pro (12 MB, 8x Firestorm 3.30 GHz, + 2x Icestorm 2 GHz)
  • 32GB LPDDR5
  • 512GB SSD
  • Apple M1 Pro (16 core GPU)

4199.00 лв.

3799.00 лв.

Hop.BG - Търсене